Archiwalna Strona
Wysoki kontrast - wersja strony dla niepełnosprawnych
Listopad 2020 | >> | |||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Ni |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Przedszkole Miejskie w Drawnie jest w trakcie realizacji projektu „ Program umożliwiający dzieciom niepełnosprawnym z terenu Gminy Drawno udział w wychowaniu przedszkolnym '' w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Celem szczegółowym projektu jest zwiększenie liczby miejsc w placówkach wychowania przedszkolnego dla dzieci w wieku 3-4 lata oraz rozszerzenia oferty placówek przedszkolnych o zajęcia zwiększające szanse edukacyjne dzieci. Typ projektu ma na celu dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami lub realizacja dodatkowej oferty edukacyjnej i specjalistycznej umożliwiającej dziecku z niepełnosprawnością udział w wychowaniu przedszkolnym poprzez: doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli ośrodków wychowania przedszkolnego do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, w tym w szczególności z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz w zakresie współpracy nauczycieli. Wsparciem projektowym zostały objęte dzieci niepełnosprawne z terenu Gminy Drawno. W przedszkolu została zatrudniona wykwalifikowana kadra: psycholog, logopeda, socjoterapeuta, nauczyciel prowadzący rewalidację. Wszystkie dzieci objęte wsparciem projektowym uczestniczą w zajęciach prowadzonych przez specjalistów oraz w zajęciach z muzykoterapii i teatroterapii. Projekt obejmuje również organizację w placówce sali doświadczania świata z jej elementami. Sala będzie służyła dzieciom do prowadzenia z nimi terapii, do odpoczynku. Przedszkole dzięki projektowi zakupi dla swoich dzieci pomoce dydaktyczne – terapeutyczne. Projekt jest zgodny z zasadą promowania i realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji oraz zasadą zrównoważonego rozwoju. Oferowane wsparcie jest dostosowane do potrzeb potencjalnego uczestnika i uwzględnia jego specyficzne i zdiagnozowane problemy. Udział w zajęciach socjoterapeutycznych biorą dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami w zachowaniach typu nadpobudliwość ruchowa, agresja, zahamowania, niska samoocena, nieśmiałość, strach przed relacjami z rówieśnikami. Muzykoterapia – wykorzystuje wpływ muzyki na psychiczny rozwój dzieci. Muzykoterapia to proces leczenia muzyką, aby żyć , aby lepiej funkcjonować. Wywiera ona leczniczy i terapeutyczny wpływ na dzieci szczególnie nadpobudliwe, lękowe z niską koordynacją ruchową, niepełnosprawne ruchowo, zahamowane, wycofane z trudnościami w nauce czytania i pisania. Teatroterapia - dzieci na zajęciach teatralnych opracowują pod kierunkiem nauczyciela różne teksty z literatury dziecięcej, poznają różne formy teatru, inscenizują, improwizują utwory literackie, przedstawiają scenki dramowe, prowadzą dialog. Pozostali zatrudnieni specjaliści prowadzą terapie zgodnie z planem pracy i zaleceniami.
Wartość projektu to 161 973,98 zł
Z. Radziwoń