Torby na zakupy z tworzywa sztucznego objęte opłatą recyklingową
- W dniu 1 września br. weszły w życie przepisy zobowiązujące przedsiębiorców prowadzących jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego objęte opłatą recyklingową, do zarejestrowania się w Rejestrze-BDO.
- Przedsiębiorcy są obowiązani do złożenia wniosku o wpis do Rejestru-BDO, w terminie do dnia 31 grudnia 2019 r., i mogą prowadzić działalność bez posiadania takiego wpisu do dnia jego uzyskania.
- Składając wniosek o wpis przedsiębiorcy zobowiązani są podać:
- informację o rodzaju prowadzonej działalności,
- informację o miejscu albo miejscach prowadzenia działalności.
- Wniosek o wpis do Rejestru-BDO będzie zawierał formularz dla przedsiębiorców wydających torby na zakupy od dnia 1 stycznia 2020 roku. Przedsiębiorcy składający wniosek o wpis do 31 grudnia br. zobowiązani są podać informacje jedynie w zakresie danych przedsiębiorcy zawartych w Dziale I wniosku o spis do Rejestru-BDO, a od dnia 1 stycznia 2020 r. zobowiązani są niezwłocznie dokonać aktualizacji danych o informacje, o których mowa w ww. punkcie 3.
- Przedsiębiorcy prowadzących jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego objęte opłatą recyklingową, którzy dotychczas zostali zarejestrowani w Rejestrze-BDO np. jako wytwórcy odpadów lub z innego tytułu objętego wpisem do Rejestru-BDO nie muszą do 31 grudnia br. składać wniosku aktualizacyjnego w zakresie toreb objętych opłatą recyklingową. Natomiast od dnia 1 stycznia 2020 r. zobowiązani są niezwłocznie dokonać aktualizacji danych zawartych w Rejestrze-BDO o informacje, o których mowa w ww. punkcie
Źródło: https://bdo.mos.gov.pl/news/samorzady-i-punkty-oferujace-torebki-foliowe-tez-musza-byc-w-rejestrze-bdo/