Archiwalna Strona
Wysoki kontrast - wersja strony dla niepełnosprawnych
Listopad 2020 | >> | |||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Ni |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Od nowego roku łatwiej się zameldować lub wymeldować. Pomogła w tym zmiana przepisów, która upraszcza i ułatwia załatwienie spraw meldunkowych w urzędzie miasta.
Ułatwienia weszły w życie 1 stycznia 2013 i wynikają ze zmian w ustawie o ewidencji ludności i dowodach osobistych. Dzięki nim powstało tzw. jedno okienko, w którym mieszkańcy mogą załatwić wszystkie sprawy związane z meldunkiem podczas jednej wizyty w urzędzie. Od tego roku nie musimy już najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby w drugim móc się zameldować. Wszystkie te czynności wykonamy w tym samym miejscu, w którym będziemy dokonywać meldunku. Przy zameldowaniu nie trzeba już podawać informacji o wykształceniu, czy obowiązku wojskowym. Nie trzeba już pokazywać książeczki wojskowej. Oprócz tego wszystkie powyższe sprawy może za nas załatwić pełnomocnik.
Dłuższy będzie także termin na zgłoszenie meldunku. Z obowiązujących do tej pory 4 dni, termin wydłużono do 30 dni. Ponadto z początkiem nowego roku znikł obowiązek zameldowania obywateli polskich oraz obywateli Unii Europejskiej, obywateli państw EFTA – stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy.
Likwidacja obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów.
Wydłużenie okresów wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w organie ewidencji ludności z 3 do 6 miesięcy.
Podsumowując, aby się zameldować potrzebne są następujące dokumenty: dowód osobisty (odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osoby niepełnoletniej), dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, zaświadczenie ze spółdzielni) oraz potwierdzenie pobytu w lokalu na formularzu meldunkowym dokonane przez właściciela mieszkania. Do wymeldowania potrzebny jest jedynie dowód osobisty.
Sprawy meldunkowe można załatwić w biurze ewidencji ludności pok. nr 9 w dni robocze w godz. od 7.30 do 15.30.
Urząd Miasta Drawno
73-220 Drawno, Kościelna 3
tel. 95 768 20 31
fax. 95 768 25 05
e-mail: poczta@drawno.pl
NIP: 594-12-71-544
REGON: 000529717
Poniedziałek - Piątek - 7:30 do 15:30