Burmistrz Drawna ogłasza otwarty nabór zgłoszeń o udzielenie grantu na wymianę źródeł ciepła i termomodernizację budynków mieszkalnych.
Gmina Drawno, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 – działanie 2.15 Termomodernizacja budynków jednorodzinnych – Zachodniopomorski Program Antysmogowy, otrzymała dotację na realizację projektu grantowego pn. „Termomodernizacja budynków jednorodzinnych w gminie Drawno ”.
Załączone do niniejszego ogłoszenia dokumenty pozwolą Państwu zapoznać się z zasadami udzielania i rozliczania grantów.
Warunkiem uzyskania dofinansowania jest likwidacja pieców lub kotłów węglowych opartych o spalanie węgla i zastąpienie ich źródłem ciepła określonym w Regulaminie oraz wykonanie pełnej lub częściowej termomodernizacji budynku jednorodzinnego.
Przyznanie grantu następuje w wyniku złożenia poprawnego pod względem formalnym zgłoszenia o przyznanie grantu (dalej Zgłoszenie). Zgłoszenia rozpatrywane będą na bieżąco w kolejności wpływu.
Po akceptacji zgłoszenia zostanie wykonany audyt energetyczny budynku.
Termin, od którego można składać Zgłoszenia: 24.12. 2021 r.
Termin, do którego można składać Zgłoszenie: do końca czerwca 2022 r. lub do dnia przekroczenia limitu środków finansowych będących do dyspozycji Grantodawcy otrzymanych w ramach naboru.
Limit środków w ramach naboru: 750 000,00 PLN.
Grant przyznaje się w kwocie:
25 000 zł za wykonanie częściowej termomodernizacji budynku jednorodzinnego (izolacja cieplna ścian, stolarki okiennej i drzwiowej) wraz z likwidacją kotła lub pieca opartych o spalanie węgla i zmianą źródła ciepła,
50 000 zł za wykonanie pełnej termomodernizacji budynku jednorodzinnego (izolacja cieplna ścian, stolarki okiennej i drzwiowej stropu w tym dachu) wraz z likwidacją kotła lub pieca opartych o spalanie węgla i zmianą źródła ciepła.
Grant przyznaje się ryczałtowo po akceptacji przez Gminę Drawno rozliczenia umowy o przyznanie grantu – załącznik nr 2 do Regulaminu.
Miejsce składania zgłoszeń: zgłoszenia wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Drawnie lub przesyłać na adres: Urząd Miejski w Drawnie, ul. Kościelna 3 , 73-220 Drawno (liczy się data wpływu).
Wszelkich informacji udzielą pracownicy Urzędu Miejskiego w Drawnie:
Anna Domowicz- nr telefonu: 664772027 email: adomowicz@drawno.pl
Monika Pasierbiewicz nr telefonu: 664772694 email: mpasierbiewicz@drawno.pl
W celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się oraz zwalczania epidemii koronawirusa (SARS-CoV-19) prosimy o załatwianie spraw korzystając z drogi elektronicznej lub telefonicznie.
Dokumenty do pobrania:
Załącznik nr 2 do Regulaminu- ROZLICZENIE UMOWY
Załącznik nr 3 do Regulaminu- WZÓR UMOWY